Wednesday, November 4, 2009

Pimp My Motokar

dulu aku pernah cerita yang aku nih suka sgt nak memodifikasi kan rupa paras motokar aku yang satu nih kat post nih...so lepas dah lama sangat guna bodykit mivec nih...aku mula dah start nak rasa menyampah...dua tiga bulan gak aku survey nak tukar bodykit apa plak kat motokar aku nih...habis semua kedai aku redah...daripada klang, shah alam, sunway, cheras, kajang, seremban, johor pun sekali...dalam masa yang sama hari2 aku mengusulkan proposal aku nih pada pihak atasan...pn haney...asalnya motokar aku yang sebegini rupa parasnya...

aku tukarkan pada isnin yang lepas...dalam kesyahduan hujan yang turun renyai2...aku amik keputusan untuk pergi satu kedai apek yang mengiklankan perniagaannya di mudah.my (bagus nih website nih...korang pergilah survey2 kalau teringin nak berjual beli)...kedai apek nih kat puchong sky win auto sport (puchong nih tak termasuk langsung pun daripada tempat2 yang aku dah survey sebelum nih...hahaha)...aku pilih kedai nih sebab dia banyak ready stock...dan aku pun dah kemaruk sangat nak tukar....ghairah tak sabar dah...

so kat bawah nih adalah gambar2 proses pimp my motokar yang berlaku kat kedai apek nih...kalau korang nak tgk yang live version...korang tunggulah hari ahad nanti kat channel MTV...live from puchong - special episode 2997 with rap superstar XZibit and car enthusiast Abang Hameed Nordeen...

bumper mivec rabak nih pun ada orang nak beli balik daripada aku tau...jangan pandang sebelah mata...

bahagian bumper depan yang aku tukar...v-shape custom made + difuser...

nih pulak bahagian belakang...yang nih custom made daripada original bumper (number plate to bumper)...

lama gak aku terdampar kat kedai apek nih dalam 5 jam baru selesai...tadi masa aku survey2 lagi kat mudah.my tuh...aku terserempak dgn advertisement apek nih guna gambar2 modifikasi motokar aku tanpa kebenaran...cuba korang klik kat sini...nih dah boleh mintak royalty for copyright nih...komisen tolong promosi lagi...

overall...aku puas hatilah dengan apa yang aku buat kali nih dan kerja apek nih...walaupun ada kecacatannya sana sini...target seterusnya plak aku nak spray pewarna tiruan kat motokar aku nih...harap2 berjayalah dan mendapat kerjasama dan kelulusan daripada pihak atasan..."boleh lah sayang...pliss???"...

satu je ayat apek tuh pada aku yg aku nak quote "ini macam hah..semua engineer proton boleh berenti keja pun...sebab semua dia punya keleta customer lagi pandai modified n mikin lagi cantik daripada dia cipta munya...semua pun tak nak pakai oliginal munya pun"...

notaku di fibre glassmu: len kali kalau nak buat kerja yang perlu membongkok2...pakailah seluar yang ketat di pinggangnya...jika tidak pemandangannya amat huduh sekali...

2 comments:

YAZNEWISH said...

penah tukar seat kereta & tambah aksesori kereta kt area sana rasanya...tmpat tu dekat ngan bp ker?

Akira said...

tempat tuh kat sebelah tesco puchong...kalau sama tempatnya apa pendapat tentang hasil kerja apek nih?...

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.