Monday, March 2, 2009

Aku Suka Make Up

masa duduk kat johor dulu rasa macam nak bubuh macam2 kat kereta...selagi yang terdaya tapi taklah sgt2 keterlaluan macam kereta orang negeri sebelah sana tuh...mungkin persekitaran yang membuatkan aku berkelakuan sebegitu...yelah ke mana-mana pun kebanyakan kereta kat johor nih mesti disolek walaupun sedikit...bak kata haney...kereta kat kota tinggi nih dah nak terbarai pun ada hidung (air scoop)...dan memang betul pun...selalunya kereta johor nih walaupun berada kat negeri2 lain senang nak kenal...mesti di make-up terutamanya kereta buatan malaysia...aku dan haney sendiri nampak kat melaka, penang, negeri sembilan, etc...so aku pun turut terlibat sama dalam proses menghabiskan duit nih...tapi kepuasannya lain beb...bila kereta aku accident kat port (taklah teruk sangat pun)...aku mengambil kesempatan memujuk haney untuk benarkan aku tukar rupa paras kereta wira aku nih...setelah berbulan memujuk akhirnya pengarah urusan pun memutuskan...so kami pun ke kota tinggi untuk proses2 pimp my ride nih (kalau kat area jb kota tinggi nih kira murah la untuk memodified kereta anda)...abis semua aku tukar dan pasang...

then bila pindah ke shah alam...aku rasa agak janggal sedikit ngan keadaan kereta aku nih...agak pelik dan keterlaluan daripada kereta2 yang lain...apsal ye...masa kat jb rasa biasa n sama jer ngan kereta lain...sampai la member aku Dato Kir cakap aku penyelamat dunia skang...bawak kereta BATMAN...hampes...tertusuk gak kat hati...bila lama kat shah alam nih aku rasa makin janggal...kereta aku macam agak pelik...n tengok kereta yang dimake up agak standard n normal aku jadik minat pulak...mulalah hati berkata2-kata...nak tukar balik...dan sekali lagi kereta aku accident membuatkan aku kembali berpeluang memujuk cik haney..eh dah puan skang...untuk menukarkan kereta ku kembali normal...so setelah diperkenankan aku pun apa lagi tukar semuanya dalam keadaan yang agak standard...penat gak aku pujuk n kene leteaq...dan selepas tuh Dato Kir kata aku dah pencen n jadik civilian...

apa-apa pun aku rasa seronok sebab berpeluang merasa n melihat pengubahsuaian kereta aku nih...walaupun hanya kereta malaysia yang biasa2 sahaja...dan aku dapat kenal n tahu mana2 tempat yang menarik n murah untuk tukar barang2 kereta nih...yang nih pun aku bleh bagi kredit kat haney gak...sebab dia banyak tunjuk aku tempat2 nih...dia otai gak bab2 modified kereta nih walaupun kereta dia tak besh...miahahaha...apapun minat aku tetap kat kereta-kereta belah johor...sebab gempak2 n ranggi seyh...walau kini aku dah taubat nak pakai bumper lowered n fibre lagi...susah nak jaga...(sila rujuk post aku tentang BUMPERKU dan PLAZA LOW YATTNYA)

ini masa aku jadi BATMAN (johor)

ini masa aku dah pencen (selangor)
ohh..yang nih plak masa dalam proses pertukaran itutapi korang rasa2 la yang mana lagi cun...awek in the picture is not included...

3 comments:

kuihlapis said...

hoho..batman ker..tak besh..suparman la..hehe

Akira said...

suparman...apakah??

~Nurulizra Loves~ said...

lorr..suparman anak pokcik supar..huhu..ko mmg dari dulu suka makeup keta..nasib tak makeup muke sendirik alamatnya jadi auww2 laa..

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.