Monday, March 2, 2009

Goku Dah Jadik Orang Betul...Yeeha...

Dragonball Evolution (2009)
aku memang minat gila ngan cerita dragonball nih...daripada sekolah rendah lagi...rasanya komik dragonball nih memang aku kumpul sepenuhnya sampai episod 41 ke 40...ceritanya besh giler n menarik...pas tuh bila sekolah menengah aku selalu tengok kartunnya kat tv...uish pagi2 hujung minggu sanggup tak sarapan...so bila skang dah agak kertu nih dapat tau kartun nih difilemkan memang aku agak riang n terlompat-lompat macam aiman dapat tengok upin n ipin...cerita nih diilhamkan oleh Akira Toriyama...dragonball nih ada novel grafik, video games and siri televison yang cukup mantap...cerita nih mengisahkan tentang son goku, yang amat kuat daripada gaban melindungi bumi (selalu hero omputih jer yang lindung bumikan) daripada orang jahat (paling jahat piccolo) yang bersilih ganti...orang jahat nih semuanya nak cuba dapat objek mistik yang namanya diambik sebagai tajuk filem nih...watak-wataknya macam gohan, goku, piccolo, bulma, datuk kame memang gempak...so aku dengan tekad yang mendalamnya berikrar akan menghadirkan diri ke panggung yang berdekatan untuk filem nih pada 12 Mac 2009...insyaAllah...harap-harap filem nih tidak menghampakan peminat manganya yang setia macam aku nih...

pengarah : james wong
pelakon : james marsters, justin chatwin, jamie chung, emmy rossum
genre : action, adventure, fantasy
rating : U

graphic: ign.com

No comments:

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.