Tuesday, November 3, 2009

Jumpa Antu di Senja Hari

jumaat lepas kitaorg ronda2 kat sunway pyramid buat ke sekelian kalinya...membuang masa sementara jalan yang jam amat gaban reda...nak redah mmg aku tak sanggup...bukan simpul biawak lagi dah simpul komodo pun ada rasa kaki nih...haney pun katanya nak carik dress...n aku plak rasa cam nak carik celana santai...jalan punya jalan lepas maghrib tuh tetiba kitaorg terserempak ngn makhluk2 ganas...negro...eh silap eja plak ngeri...menyeramkan...siap ngn darah2 sumer...kuku ngn rambut panjang btul...walaupun diaorg tgh berdiri kat depan kedai gunting A'Cut Above...mula2 aku ingat diaorang nih tgh beratur tunggu giliran nak potong rambut...tapi bila aku toleh kat kiri haney dah gegel2...sambil tadah tangan baca doa...doa makanla, doa tidola, semua doa yang dia ingatlah...risau gak aku senja2 nih...sebab uwan aku selalu pantang n marah kalau aku merayau2 kat luar nih waktu senja...ada antu katanya...kali nih betul2 kitaorng jumpa antu...dlm kerisauan tuh sempat jugak aku snap gambar2 antu nih buat bukti...n ingat nak hantor kat uncle Seekers...

lepas ditenangkan dan dipujuk oleh sorang makcik indon yang niaga jam Ben 10 kat situ...barulah kitaorang mengerti diaorang nih tgh prepare untuk satu function kat depan barcelona, pyramid sempena Halloween Night...patutlah kat baju masing2 ada no...ingatkan tuh no giliran untuk potong rambut...apa la diaorng nih takde kerja betul...buat orang ngeri je...lenkali buatlah pertandingan bayi comel ke...ratu kebaya belia 4b ke....

notaku di titisan darahmu: halloween nih sempena sambutan apa asalnya ye...sesapa tau boleh tak comment untuk aku...ini serius...


No comments:

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.