Wednesday, April 28, 2010

Siput-Siput di Steamboat

hujung minggu lepas berlaku satu insiden yang mengetatkan muka haney...baru je keluarkan kereta En Akira dari bengkel tak sampai 1km kereta Haney terlanggar sesuatu...rasa-rasanya macam lubang...takkan kolam ikan kan...tak semena-mena tayar belakang sebelah kanan pecah dan tak boleh guna....dah la tayar tu baru...nasiblah dekat dengan kawasan bengkel-bengkal terus gi tukar tayar lain...melayang lagi duitku...

dan malam tu bagi memperingati peristiwa berdarah itu...kami telah memilih steamboat buffet kat Sunway...sebagai lokasi mengenang kejadian tersebut...anyway, banyak pilihan makanan berbaloi rasanya dengan bayaran RM 20.90 per head...hampir 2 jam juga kami berada di sini...mencuba pelbagai jenis hidupan laut..dan terlalu banyak hidupan laut yang pelik-pelik dihidangkan kat sini yang takde kat kedai steamboat lain...rasa macam makan siput dari dalam akuarium rumah pun ada...

 
notaku di cengkerangmu: dan seperti biasa...setiap kali kitaorang menjajah kedai-kedai steamboat ni...tokey dia mesti menjeling-jeling menyampah sebab kitaorang makan tak berhenti-henti selagi tak tersandar menongkat langit...huhuhu...

5 comments:

zulkbo said...

SALAM..
maaf saya bertanya..
macam siput b**i jer tu?
boleh makan ke?

Haney said...

tu bukan siput b*b*..siput laut..bole makan lah dah dia hidangkan..kitaorg bedal jer..

Ruziawati Bukhari said...

salam hi..
lama dh x mkn sboat.. sedapnye!!

Akira said...

salam ruziawati..
jomla sesekali kita g makan kat sini...
sunway..

luna_e said...

wah, sedapnye steambot...tapi rupe bentuk sesetengah steambot ade kala nya menakutkan.... (apsal skema pulak ayat ni...agaknya lepas terbace puisi jiwang kat entri atas tadi kot hehe)

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.