Friday, September 26, 2008

Siapakah Aku Nanti...Di Manakah Aku Nanti...

Hari nih hati aku rasa tak tenang...tak tahu kenapa....memikirkan usia yang semakin bertambah kiraannya...bukan aku takut untuk menjadi tua...tetapi sibuk memikirkan siapa kah aku....10 tahun...20 tahun yang akan datang...di manakah aku...tercapaikah semua impian dan cita-cita yang hebat dicoretkan di ruang fikiran dan jiwa...selesaikah semua urusan dan perjanjian ku pada keluarga, kawan-kawan, masyarakat dan yang Esa...

Hurmm...memikirkan semua nih aku jadi runsing...rasa macam nak selesaikan semuanya secepat mungkin agar tiada yang tertangguh...agar segalanya tercapai sebelum usia memanjat tua...sebelum keringat habis dimamah waktu...mampukah aku...hal besok pun masih belum aku tahu bagaimana urusan dan penyelesaiannya...inikan beribu perkara yang nak diuruskan...

Bukannya apa...aku bimbang...segala-galanya boleh berlaku dalam sekelip mata...segalanya boleh berubah dalam sedetik cuma...yang sihat boleh sakit...yang kaya boleh miskin...yang hidup boleh mati...kuasa Allah kan...hanya Dia yang tahu...bak kata Haney "people can change overnight"...walaupun kata-kata tuh tak lah berapa sesuai dalam coretan aku kali ni...tapi segalanya mampu berubah dan boleh terjadi dalam satu malam dengan keizinanNya...banyak impian aku...banyak impian Haney...harap segalanya mampu tercapai...terlaksana...walaupun tak semua tapi kalau boleh biarlah ianya sempurna...

Memanglah kalau fikirkan usia aku sekarang ni masih muda lagi...masih jauh lagi perjalanan...banyak lagi waktu kata orang...tapi andainya esok aku jatuh sakit...tak mampu lagi bergerak...siapakah aku nanti...di manakah aku nanti...

No comments:

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.