Friday, September 26, 2008

Selamat Idul Fitri


Selamat Hari Raya...Hari untuk kita bersuka ria...Setahun hanya sekali merayakan hari yang gumbira ini....

Hari raya datang lagi...tapi kenapa kali ini aku tak dapat rasakan kemeriahannya...rasa kosong dan tak terisi...nak kata tak puasa...puasa aku penuh terisi seperti tahun-tahun yang lalu...tarawih juga aku jejakkan kaki di masjid walaupun tidaklah setiap malam...keluarga ada berdekatan...malahan tahun ini sepatutnya aku lebih gembira dengan adanya Haney sebagai tunangan...bak kata Haney beraya sebagai tunangan orang kita tahun ni...heh!!!...tapi semakin hampirnya hari raya...aku tetap tak rasa apa-apa...mungkinkah sebab usia yang semakin meningkat...aku dah dewasa...mungkinkah sebab banyaknya urusan kerja...rasanya sama sahaja seperti tahun yang lalu kesibukannya...nak kata aku tak keluar membeli belah...ada jugaklah aku ikut mama, papa, along, am keluar bershopping...dengan Haney pun minggu lepas rata kami merayau di Johor Bahru...Jusco Tebrau...Kota Tinggi...Danga Bay...Pasar Pandan...(penat tapi seronok sangat tengok telatah Haney)...dengan kawan-kawan x-TMS pun aku turutkan jugak diaorang berbelanja masa kami berbuka sama di Berjaya Times Square...tapi semua acara menghabiskan duit tu...takde sehelai pun pakaian yang aku beli untuk aku...bila aku usulkan pada Haney...dia pun berbicara yang sama...dia sendiri tak rasakan kemeriahannya seperti tahun-tahun yang lalu...

Sampai saat aku menulis nih...aku masih takde jawapannya kenapa aku langsung tak rasa kemeriahan nak berhari raya tahun ni...dan bukan sahaja tahun ni...malahan dari 4...5...tahun yang lepas...apsal ye???

Aku harap kemeriahan hari raya nih akan menjelma kembali dalam hidup aku...bukanlah nak terkinja-kinja atau melompat-lompat macam zaman kanak-kanak dulu bila dapat duit raya atau bunga api...tapi sekurangnya terasa terisi dengan bahagia dan luhurnya perasaan di pagi raya tuh...terasa semangatnya menunggu takbir bergema tu...terasa syahdunya bersalaman tu...terasa gembiranya mengunjungi tu...

Mungkin tahun depan siapa tahu kan...raya aku akan kembali meriah dan bersinar dengan adanya orang di sisi bergelar isteri (eherm...eherm...insyaAllah...)...yelah...pagi raya ada orang siapkan...ramadhan boleh berpuasa, berbuka dan tarawikh bersama...boleh shopping bersama...tapi Haney pleasela...kalau boleh jangan nak carik sehelai baju kena pergi 5 shopping complex macam selalu tu ye...Aku harap begitulah hendaknya...mana tahukan hari raya tahun depan akan meriah dengan bertambahnya lagi tempat kunjungan keluarga dan saudara di Batu Pahat...kuat angan-angan aku nih...

Apa-apa pun aku nak ambik kesempatan nih mengucapkan SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR DAN BATIN...bagi pihak Hasry n Haney...kalau ada tersalah cakap tuh...terkasar tingkah...tersekel kepala... maafkanlah ye... kepada semua keluarga...sahabat...kengkawan...sedara-mara...dan yang mengenali kami...semoga hari raya kalian penuh terisi dengan kemeriahan dan keinsafan...doa-doakanlah semua angan-angan aku kat atas tuh akan termakbul...hehe!!!

No comments:

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.