Wednesday, October 12, 2011

TAKO TAO

korang pernah nampak kotak kat atas ni..namanya Tako Tao..sejenis makanan jepun yang menjadi feberet aku.. diperbuat daripada bancuhan tepung, kobis cincang dan ada sedikit sos merah yang sedap..sedapnya..sampai menjilat lidi..

Ini lah rupa Tako Tao..dalam kotak tu ada 3 biji yang berharga RM4.90..dulu rasa cam misteri je bila rumpai2 yg ditabur atas tako tu menari2 
taraaaaaaa..kat dalam setiap bola ni ada inti yang lazat....
ada inti octopus, prawn, chicken &cheese, unagi & abalone..aku paling suka octopus
cakk..!! tak sabarnyer nak makan....nyumm.nyummm..tgklah bukan satu atau 2 tapi 4 kotak kitaorg borong

berhati2 dengan lelaki ini.suka curi octopus..
proses penyediaan Tako tao...selalu ada kat Jusco..
sesapa yang tak pernah cuba tu bila ke Jusco jangan lupa cuba & rasa..

3 comments:

++Mr N and Mrs N++ said...

sukaaaaa sgt tako..nyum nyum

Haney said...

samalah kita..............

Linda said...

Salam kenalan.. nama makanan tuh tako yaki... tako tuh refer to octopus & yaki tuh goreng... kalo kat jpn hanya ade 1 type iaitu octopus jer dalamnya.. tp version malaysia ade ayam, sosej n macam2 lg..
btw,jemput lawat blog sy yer
http://pearlbeautymomma.blogspot.com/

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.