Friday, June 11, 2010

Filem Lagenda Budak Setan

Filem Lagenda budak Setan merupakan antara filem yg kami senaraikan dalam filem wajib tonton tahun ini. Pernah teruja dengan novel hasil karya Ahadiat Akashah satu masa dulu hinggakan makan tak kenyang mandi tak basah tidur tak lena..itu semua gara2 rasa sayang nak berenggang dengan cerita selagi belum habis dari satu bab ke satu bab.
Expectation terhadap filem ni memang tinggi tambah lagi bila tengok the making of lagenda budak setan di astro lagi tak sabar nak tengok sendiri di panggung.
Jalan cerita diolah lebih kurang sama seperti dalam novel. Cuma masa dua jam mungkin terlalu singkat untuk dapatkan keseluruhan cerita. Tapi kagum dengan senimatography yang memang cantik. Salah satu darinya adalah pokok besar kat UPM tu, tempat yang diidam-idamkan oleh en akira utk fotoshoot.
Secara keseluruhan kami bagi 3.5 bintang untuk cerita ni. Mula tu agak ragu- ragu dengan kemampuan farid kamil membawakan watak Kasyah tp bila dah menonton sendiri rasanya watak itu memang utk farid kamil. Lisa Surihani seperti yang dijangkakan lakonannya semakin mantap begitu juga dengan fazura bersahaja dan natural. Que Haidar, fuyoooo terserlah kezaliman memegang watak azmi baran dan kaki pukul bakat yang tak boleh disangkal.
Cuma kenapa lah ending tu ada mention berakhir bahagian satu, tetiba cerita nampak murahan plak..kalau nak buat 2nd part pun tak payah lah mention.
Apa pun puas hati dengan cerita Lagenda Budak Setan, membuai perasaan saper yg ratu air mata tu bwk lah tisu lebih…

Notaku di kamera slr mu: bila dengar lagu tema filem ni ‘Hilangnya Cintamu’ boleh menitis air mata..mendayu sayu…

2 comments:

FyZa said...

huhu..sy bg 3.5* gak..bley tahan la..=)

Haney said...

fyza dah gi tengok yer...boleh lah kan jalan ceritanya.. tp yang ending tu menyentuh perasaan...

 
sketch of moments - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.